Jerzy Stuhr w kampanii centrum psychoonkologii Stowarzyszenia Unicorn


Z początkiem kwietnia ruszyła kampania społeczna „Poukładaj sobie raka”.

Zwraca ona uwagę na potrzebę pomocy psychoonkologicznej i wspiera działania Stowarzyszenia Unicorn, które od 15 lat pomaga chorym na raka.

Celem akcji jest pozyskanie potencjalnych darczyńców, a przede wszystkim poinformowanie osób z chorobą nowotworową i ich bliskich o możliwości uzyskania pomocy psychologicznej.

– Pomoc taka powinna być istotnym elementem terapii nowotworowej. W trakcie leczenia niezbędne jest oczywiście wsparcie bliskich, ale pacjenci powinni też mieć szansę na skorzystanie z pomocy doświadczonych terapeutów. Na przykład nasze stowarzyszenie organizuje dla chorych m.in. 5-dniowe warsztaty stacjonarne, dzięki którym łatwiej poradzić sobie z diagnozą. Zajęcia odbywają się w centrum psychoonkologii, które w ub. roku otworzyliśmy w Krakowie przy współudziale Jerzego i Barbary Stuhrów – powiedziała Danuta Ochał ze Stowarzyszenia Unicorn.

 

Jerzy Stuhr stał się także twarzą całej akcji i reżyserem spotu, stanowiącego jeden z elementów kampanii reklamowej.

– Praca przy tym projekcie wiąże się z wielką satysfakcją. Cieszymy się, że nasz scenariusz spodobał się panu Jerzemu Stuhrowi i że w związku z tym miałyśmy okazję pracować z nim na planie. Mamy nadzieję, że jego wiarygodność i zaufanie, jakie budzi, wpłyną na skuteczność kampanii i pomogą pozyskać darczyńców, bo to dzięki nim możliwa jest działalność Stowarzyszenia Unicorn – powiedziały Viola Błaszczak-Mokosa i Edyta Janiszek z agencji Ambasada BC.

 

Kampanię „Poukładaj sobie raka” zrealizowało wiele podmiotów, które nieodpłatnie i z wielkim zaangażowaniem wzięły udział w realizacji tego charytatywnego projektu. Twórcą kampanii jest Ambasada BC wspierana strategicznie przez Melting Pot. Będzie ona wyemitowana dzięki domowi mediowemu MediaON. Spoty zostały wyprodukowane przez Opus Film. Za postprodukcję odpowiadało studio Televisor, natomiast fotosy wykonała Wiola Łabędź (Flota Filmowa). Działaniami PR zajmie się Garden of Words.

 

Kampania planowana jest na bieżący rok, jednak plan mediowy uzależniony jest od dobrej woli poszczególnych mediów.