CPP (Cost Per Point)

CPP (Cost Per Point) – Parametr kosztu dotarcia do odpowiednika ilościowego jednego procenta osób z grupy celowej, w ramach kampanii reklamowej. Dominujący parametr kosztowy dla działań komunikacji mediowej prowadzonych w telewizji, radiu i prasie. Z kosztem CPP powiązane jest zagadnienie optymalizacji kosztu Cost Per Point, które oznacza dążenie do minimalizacji kosztu poprzez dobór emisji o najniższym koszcie Cost Per Point przy zachowaniu pozostałych parametrów brzegowych planowanej kampanii. Naturalną konsekwencją minimalizacji kosztu CPP jest obniżanie jakościowych parametrów kampanii i emisji, powiązanych z dopłatami, wpływającymi na wyższy koszt CPP. Modelowym punktem odniesienia kosztu CPP w telewizji jest Cost Per Point 30”, czyli koszt CPP w przeliczeniu dla długości spotu 30-sekundowego. Koszt CPP nie powinien być porównywaniu pomiędzy mediami z racji na różną liczebność grupy docelowej w różnych mediach.

Wykorzystywanie: Telewizja, Radio, Prasa